BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Apie Juozapo portretą

Posted by davatka on 11 Gru 2010

Pradėsiu nuo to, kad nemėgstu rašyti ir kalbėti apie knygas, kurių nesu skaičiusi. Šįkart padarysiu išimtį - trumpą pastebėjimą.

Sudomino straipsnio antraštė Romano „Evangelija pagal Jėzų Kristų” autorius J.Saramago: „Knyga pašiaušia plaukus, nes joje surašyti Bažnyčiai sunkiai suvokiami dalykai”. Jame esančiame interviu su knygos autoriumi, mano nuomone, yra padaryta tokia grubi klaida, kad praėjo bet koks noras perskaityti pačią knygą.

Citata: “Anot vienos iš evangelijų, Juozapui sapnuose apsireiškė Viešpaties angelas ir liepė jam bėgti su kūdikėliu ir kūdikėlio motina. Tai pabėgimo iš Egipto scena, kai Erodas pasiuntė kareivius nužudyti visus mažesnius nei trejų metų berniukus. Mane nustebino tai, apie ką anksčiau nebuvau pagalvojęs. Juozapas nieko nedarė tada, kai visi nepaliaujamai beldėsi į kaimynų duris norėdami įspėti, kad šie paslėptų savo vaikus. Pagal išlikusius įrašus, tame kaime buvo nužudyti 25 vaikai. Stebėtina, kad Juozapui neateina į galvą įspėti kaimynų, ir jis nusprendžia sprukti su kūdikiu.”

O dabar originali citata iš Biblijos:

Mt2,13 Išminčiams iškeliavus, štai vėl pasirodo Juozapui sapne Viešpaties angelas ir sako: „Kelkis, imk kūdikį su motina ir bėk į Egiptą. Pasilik ten, kol tau pasakysiu, nes Erodas ieškos kūdikio, norėdamas jį nužudyti”.

Mt2,16 Erodas, pamatęs, kad jį išminčiai apvylė, baisiai įniršo ir, pasiuntęs [kareivius], išžudė Betliejuje ir jo apylinkėje visus berniukus, dvejų metų ir jaunesnius, pagal laiką, kurį buvo patyręs iš išminčių.

Iš šių citatų matyti, kad:

1. Juozapas bėgo ne iš Egipto, o į Egiptą;

2. Kas tie visi, kurie beldėsi į kaimynų duris? Evangelijoje apie tai iš vis neužsimenama. Ir turint omeny, kad tie laikai visgi buvo ne dabartinis informacijos amžius, kažin, ar žinios apie Erodo ketinimus galėjo atsklisi iki Betliejaus.

3. Iš kur autorius traukia nužudytus būtent 25 vaikus? Jokių istorinių duomenų apie kūdikių žudynes iš vis nėra.

4. Autorių stebina, kad Juozapas neįspėja kaimynų. Ir apie ką gi jis turi juos įspėti? Apie tai, kad jam prisisapavo angelas, liepęs jam bėgti su savo vaiku į Egiptą, nes Erodas nori nužudyti JO kūdikį? Vidurį nakties? Kokiu tikslu? Kad kaimynai apgintų JO kūdikį?

Kaip suprantu, iš šių klaidingų (neaišku sąmoningai ar ne, nes autorius giriasi skaitęs evangelijas) vertinimų, formuojasi visas minėtas romanas, apie tariamą Juozapo kaltę ir kaltės perdavimą sūnui Jėzui. Manau, kad knygą apie Jėzų kaip paprastą žmogų su žmogiškom bėdom ir žmogiškais jausmais galima konstruoti visiškai kitaip ir kūrinys nuo to tik taptų brandesnis. Dabar gi tai tėra panašu į įprastus ateisto kliedesius, kurie, mano manymu, nepuošia Nobelio premijos laureato. Amžiną jam atilsį.

Patiko (0)

Rodyk draugams

Comments

7 Responses to “Apie Juozapo portretą”

  1. VYTS on Gruodis 14th, 2010 14:49

    “Vidurį nakties? Kokiu tikslu? Kad kaimynai apgintų JO kūdikį?”
    Kad jie irgi dėtų į kojas, velniai griebtų. Nejau šitiek trūksta nuovokos?
    “Dabar gi tai tėra panašu į įprastus ateisto kliedesius”
    O originali istorija nepanaši į legendą?

  2. davatka on Gruodis 14th, 2010 14:59

    Kodėl kaimynai turi dėti į kojas, jeigu Erodas nori nužudyti Juozapo kūdikį? Kodėl apie tai iš vis reikėtų sakyti kaimynams?

    Matai, aš suprantu, ką Nobelio premijos laureatas nori įdėti angelui į lūpas. Jis nori jam įdėti, kad “Erodas išžudys visus kaimo kūdikius”. Bet juk jis taip nesakė. Jis kalbėjo apie vieną konkretų kūdikį.
    Tai kam čia trūkstą nuovokos suprasti tekstą? Visi nesusikalbėjimai ir prasideda, kai į tekstą bandoma pridėti savo žodžių ir po to iš to išvystyti savo interpretaciją apie tai, ko nebuvo.

  3. VYTS on Gruodis 14th, 2010 19:06

    Iš ties, neatkreipiau dėmesio. Vadinasi, angelas nusišnekėjo, arba piktybiškai nesakė tiesos? O gal dievas suklydo? :)

  4. davatka on Gruodis 14th, 2010 19:12

    Na aš toje Biblijos vietoje problemos iš vis neįžvelgiu. Nes taip galima dėl kiekvienos mirties Dievą kaltinti. Labai svarbu suprasti, kad žudo ne Dievas, žudo žmogus, savo laisva valia. be to, visi mes anksčiau ar vėliau mirsime.

  5. VYTS on Gruodis 14th, 2010 19:42

    ” Nes taip galima dėl kiekvienos mirties Dievą kaltinti.”
    Ne tik galima, bet ir reikia.
    “Labai svarbu suprasti, kad žudo ne Dievas, žudo žmogus, savo laisva valia.”
    Tai dievas turi moralinę teisę to not give a shit? O pvz ar aš turėčiau teisę niekam nepranešti apie būsimus nužudymus, jei apie juos žinočiau?
    Beje, nukrypom nuo kito klausimo: ar evangelijos aprašomi įvykiai iš tiesų vyko? Kad ir Mato evangelijos dalis apie kurią eina kalba, juk tai akivaizdžiausiai tėra legenda.

  6. davatka on Gruodis 15th, 2010 08:29

    Tu reikalauji žmogaus kūno nemirtingumo!:)

    Kuri konkreti vieta yra legenda? Dėl pabėgimo į Egiptą ar laukinė Erodo reakcija?
    Nei vienas nei kitas faktas neturi jokio istorinio pagrindimo, tad be abejo galima tai laikyti legenda arba tikėjimo dalyku.

  7. VYTS on Gruodis 15th, 2010 21:39

    “Kuri konkreti vieta yra legenda? Dėl pabėgimo į Egiptą ar laukinė Erodo reakcija?”
    Ir ta, ir ana. Ir maždaug visa istorija apie Jėzulio nuotykius.

Leave a Reply




  • Inesa: Aš turiu baimę ir ji mane slegia jau daug metų bijau susirgt...
  • 3412: Aš turiu tokią baimę vorams. Tik pamatau vorą ir mane nukrat...
  • Drabuziu kabyklos: Gerai pastebeta apie marskinius...
  • Hematologas: Dr. Harpritas Singh Hira yra parašęs knygą: "Kaip įveikti ba...
  • Amour et voyance: voyance gratuite en ligne ile de franceConsulter ce superbe ...