BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Ateizmas, Absoliutas ir Dievas

Posted by davatka on 29 Bal 2010

Ateistas yra teistas, kuris nustojo tikėti Dievą ir vaizduojasi nebetikįs Absoliuto. jei netingėtų pamąstyti, jis suprastų, kad nustodamas tikėti Dievą, jis neišvengiamai pradėjo tikėti viena beasmenio Absoliuto formų. Taigi jis nėra ateistas plačiąja prasme, nes ir Dievo plačiąja prasme, t.y. Absoliuto, neatmeta. Ateistas jis tėra griežtąja prasme, t.y. jis netiki Dievu griežtąja prasme. Dievas yra įasmenintas Absoliutas.

Visi žmonės pripažįsta Absoliutą. Tai gali būti įrodyta pasitelkus nepriekaištingą indukciją. Vieną po kitos panagrinėkime įvairių mąstytojų, kuriuos būtų galima laikyti ateistais, mokyklas, ir pamatysime, kad visi jie pripažįsta Absoliutą. Materialistai materiją suvokią kaip nesukurtą ir nežūstantį Absoliutą arba kaip amžiną Tapsmą, arba kaip nemirtingą Mirtį, arba dar kaip begalinę Gamtą; visais šiais atvejais ji suvokiama kaip pirmasis, esminis ir  nieką neredukuojamas kitų dalykų principas, t.y. Absoliutas. Jei prabiltume apie idealistus, jie redukuoja materiją vien tik į santykio su dvasia elementą, ir šiuo atveju Dvasia, arba Aš, arba Protas jiems yra tarsi Absoliutas.  Skeptikai dvejoja dėl kelių Absoliuto sampratų. Tai puikiai parodo, kad dėl patie Absoliuto jie nedvejoja.

Tie, kurie atmeta Absoliutą, jie arba sukilo prieš Absoliutą, taigi pripažįsta jo realumą, nors ir nenorėdami jo mylėti arba jam paklusti (pirmasis atvejis); arba jie įsivaizduoja, kad jų atmeimas gali uždrausti Absoliutui būti, o tokiu atveju jie įsivaizduoja savo valią kaip Absoliutą, kuris būtų Valia iš didžiosios raidės. Tad jie vis dėlto pripažįsta, kad yra vienas tikras Absoliutas: Valia (antrasis atvejis); arba (trečiasis atvejis) jie paprasčiausiai nori, kad Absoliuto nebūtų, tačiau tai arba tuščias pageidavimas ir tada grįžtame į pirmąjį atvejį.

Jean Guitton. Mano filosofinis testamentas.

Daugiau “Naujasis Židinys-Aidai” 2010 (3-4)

Patiko (0)

Rodyk draugams

Comments

16 Responses to “Ateizmas, Absoliutas ir Dievas”

  1. Blogas vyras on Balandis 29th, 2010 18:11

    “Ateistas yra teistas, kuris nustojo tikėti Dievą ir vaizduojasi nebetikįs Absoliuto. jei netingėtų pamąstyti, jis suprastų, kad nustodamas tikėti Dievą, jis neišvengiamai pradėjo tikėti viena beasmenio Absoliuto formų. ”

    Jei nebūtum davatka, suprastum, kad tavo religija, remiantis šia logika, yra ne tik krikščionybė (turbūt, whatever), bet ir netikėjimas Alachu, netikėjimas Perkūnu, netikėjimas Toru, netikėjimas Bumba, netikėjimas Skraidančiu spagečių monstrų ir pan.

    Gal geriau tu susirask blogą vyrą ;)

  2. davatka on Balandis 29th, 2010 18:33

    kaip supratau, blogas vyre, jūs man siūlotės. neišdegs, bo jau turiu gerą vyrą, o blogas tegul eina kitur :D

  3. Crabas_kanibalas on Gegužė 12th, 2010 17:58

    O gal teistas yra ateistas kuris save apgaudinėja? Įdomu kaip pvz aš galėjau nustoti tikėti į dievą, jei niekad į jį netikėjau? Ir taip ateistai tikrai tingį mastyti, ateizmas = nemastymas taip gaunas? Apgailėtina.

  4. davatka on Gegužė 12th, 2010 19:12

    O po pirmo sakinio daugiau neįstengei perskaityti?
    Atmeti Absoliutą?

  5. Crabas_kanibalas on Gegužė 14th, 2010 06:58

    Atmetu ta filosofinę kilpą kurią įvardija, kaip absoliutą, atmetu nemirtingą mirtį,atmetu begalinę gamtą, painiau su materiją kuri ir yra kilpa be pasirinkimo, kvantinei fizikoi iš nieko galima gauti kažką, mokslas toj srityje labai įdomus, teoriškai jei visata plokščia ji galėjo atsirasti iš nieko, tuo atveju ir materija atsirado iš nieko, kvantinė fizika dar žengia pirmuosius žingsnius, tad kol kas nenoriu veltis į diskusiją toje srityje, žmogus po truputi pradeda suprasti visatos kilmę. Ir jei sakai, kad dievas yra gamta, aišku aš į jį tikiu, bet tai jau nebus tas “supernatural” dievas, jis bus paaiškintas moksliškai, o tai jau nebebus dievo kaip kažkokio stebuklo savoka ir paneigs bibliją. Ir be abejo gamtai nerūpi ar aš jai meldžiuosi ir ji neparinko man amžino gyvenimo, smegenys mirs ir tiek žinių :)

  6. davatka on Gegužė 14th, 2010 07:46

    džiaugiuosi, kad žinai, kas bus pomirties :)

  7. Bedievis on Gegužė 15th, 2010 12:39

    Vikižodynas:
    absoliutas - filosofijos sąvoka, žyminti amžiną, begalinį, tobulą ir nekintamą subjektą, kuris nuo nieko kito nepriklauso ir pats savaime turi visą esamybę bei kuria ją.

    Toks Absoliutas neegzistuoja. Yra visata. Ji nieko nekuria, ji nėra tobula ir nekintanti. Visatos neneigiu :)

  8. Crabas_kanibalas on Gegužė 15th, 2010 16:47

    Kas bus po mirties žinau lygiai tiek pat kaip ir tu :) ,tik mano teorijos remiasi, logika, o tavo tikėjimu, greičiausiai vienas iš mūsų klysta :)

  9. Saulioniux on Birželis 15th, 2010 15:21

    Galima psidomėti patirtim tų, kurie buvo klinikinėje mirtyje (”išėję”, “palikę kūną”) ir daugiau nei vieną kartą.. ką jie išgyveno, jei prisimena. Vis šioks-toks orientyras..

    Ar galima kokiomis-nors sąlygomis šiuos gerus tekstukus naudoti savo bloge ar teminiame saite (nes dauguma lankytojų nenori blaškytis po ir palikti aplinkos)?

  10. davatka on Birželis 15th, 2010 15:47

    Saulioniux, šis tekstas nėra mano nuosavybė. Aš visada parašau informaciją, iš kur tekstas paimtas. šiuo konkrečiu atveju: Jean Guitton. Mano filosofinis testamentas.“Naujasis Židinys-Aidai” 2010 (3-4). kadangi čia tik teksto ištrauka, tikiuosi, Naujojo židinio redakcija nepyksta, kad neatsiklausiau jų asmeniškai :)

  11. Saulioniux on Birželis 15th, 2010 18:56

    Absoliutas - tai žmogaus smegenų-intelekto kategorija, būdinga mąstančiam, išlavinto proto individui.

    Man įspūdį padarė Patandžalio Joga-Sutrose aprašytas absoliutas, kuriam suteiktos padidintos iki pilnatvės atskirų joginų galios. T.y. kai įsivaizduojamas-menamas tokių galimybių nešiotojas ir yra absoliutas, nors ir ne dievas (kaip supranta Dievą vakariečiai)

  12. Vladas on Birželis 28th, 2010 17:55

    Absoliutizmas - kraštutinis,ekstremistinis fanatiškos pasaulėžiūros metodas tiek religijoje,
    tiek politikoje, tiek moralėje. Toks mąstymo būdas
    veda į viešpatavimo idėją, gimusią vergovinio viešpatavimo laikais. Jis yra nedemokratiškas ir,
    apskritai, nehumaniškas. Tai anachronizmas
    XXI amžiaus mąstysenai ir pasaulėjautai. Štai
    kodėl visi “viešpačiai” jau eina į istorijos archyvą. Jie - tai grubi biologinės kovos už būvį forma, ir nieko “švento” čia nėra.

  13. Vladas on Liepa 1st, 2010 12:43

    Tapsmas - gal ir “absoliutas”, nes tapsmo procese visi tikrovės objektai atsiranda, kinta ir galop
    išnyksta, pereidami į kitus objektus ne vien savo
    forma, bet ir turiniu. Beje, TAPSMO procesui
    pavaldūs netgi “dievai”. Kodėl taip yra? Gal
    ta nesuvokiama tapsmo jėga ir yra dievas? Tokį
    dievą galėtų pripažinti visi, net ir “bedieviai”,
    nes jis - ne meilė, bet ir ne pabaisa, ne teisėjas, ne baudėjas, o tik gamtos
    jėgų balansas. Žodžiu, pati dievo sąvoka neaiški.

  14. RB on Rugsėjis 1st, 2010 21:34

    Nedidelė problemėlė – ateistas pagal apibrėžimą yra tas, kuris netiki dievu. Būtent DIEVU (ar dievais), o ne kažkokiais absoliutais.
    „Absoliutas“ gi miglota ir neapibrėžta sąvoka, kurią galima pritempti vos ne iki bet ko. Žinojimas kad egzistuoja Visata nedaro manęs tikinčiuoju, net jei koks nors pseudofilosofas pavadins Visatą absoliutu.

  15. Quetzal on Gruodis 19th, 2010 19:25

    Dievas yra vienas ir begalinis, amžinas ir absoliutus. Skirtingais vardais įvardintas skirtingose religijose, skirtingomis savybėmis apibūdintas. Bet Tai - yra Aukščiausioji Būtis, giliai įsišaknijusi kiekvieno žmogaus sieloje (kad ir kokia ji bebūtų). Tiek, kad Dievo garbinimo praktika ateistų (ir ne tik jų) dažnai simuliuojama lankymusi kitose “šventyklose”, kartojant naujoviškas “maldas”, garbinant naujas “ikonas”, nešiojant naujus “simbolius”. Visas žmogaus elgesys byloja apie jo įgimtą ryšį su Dievu. Tik robotas gali būti visiškai atsietas nuo Dievo.

  16. kukulis on Rugsėjis 14th, 2013 16:10

    Pradinė citata iš “Jean Guitton. Mano filosofinis testamentas.” yra puiki.
    Visi kiti postai kuriuose užsipuolama ta citata, nieko rimto savyje neturi, nes visi “argumentai” užsibaigia demagoginiu autoriaus ir citatos įkėlėjos puolimu, o savaime rimtų argumentų iš viso nėra.

Leave a Reply




  • Inesa: Aš turiu baimę ir ji mane slegia jau daug metų bijau susirgt...
  • 3412: Aš turiu tokią baimę vorams. Tik pamatau vorą ir mane nukrat...
  • Drabuziu kabyklos: Gerai pastebeta apie marskinius...
  • Hematologas: Dr. Harpritas Singh Hira yra parašęs knygą: "Kaip įveikti ba...
  • Amour et voyance: voyance gratuite en ligne ile de franceConsulter ce superbe ...